وقت سفارت لتونی

برای انجام امور دریافت نوبت ارائه مدارک انواع ویزای لتونی به مرکز روادید و سفارت لتونی از طریق پارت ویزا اقدام نمایید.در زیر در مورد انواع وقت سفارت و چک لیست مدارک ویزای لتونی اطلاعاتی را ارائه کرده ایم.

تعیین وقت سفارت لتونی (لاتویا)

دریافت وقت نوبت مصاحبه جهت ارائه مدارک برای اخذ ویزا شنگن لتونی ، وقت سفارت لاتویا وقت سفارت حوزه اروپا و وقت سفارت شیگن از مجموعه خدمات پارت ویزا است.

جهت درخواست ویزا برای تقریباً تمامی سفارت خانه ها نیاز به وقت قبلی می باشد و متقاضیان جهت تحویل مدارک ، انجام مصاحبه و انگشت نگاری در روز تعیین شده به سفارت مراجعه میکنند.هر سفارت خانه ای سیاست های خاص خودش را جهت اعطاء نوبت دارا میباشد و بنا به تعداد درخواست ها، روزهای مختلفی جهت درخواست ویزا به متقاضیان اعطاء میکنند.

مراحل درخواست تعیین وقت سفارت لتونی

  • ارتباط با مجموعه پارت ویزا به شماره 02186044395 – 02186043219
  • ارسال مدارک لازم از طریق تلگرام به شماره 09031991712
  • ارسال پاسپورت به صورت واضح و خوانا
  • ارسال شماره موبایل در دسترس
  • ارسال فیش پیش پرداخت
  • تعیین وقت سفارت توسط ما
  • واریز مبلغ تعیین شده توسط شما
  • ارسال وقت سفارت کشور مربوطه توسط ما

انواع تعیین وقت سفارت لاتویا (لتونی)

تعیین وقت سفارت برای ارایه مدارک از طریق حضوری و از طریق غیر حضوری امکان پذیر است. لطفا فقط برای وقت های غیر حضوری از طریق تلگرام اقدام کنید

  • وقت سفارت دیدار لتونی (لاتویا)
  • وقت ویزای ویزای پزشکی لتونی
  • وقت ویزای کنفرانس لتونی
  • وقت سفارت تجاری لتونی
  • وقت مصاحبه ورزشی لتونی
  • وقت مصاحبه ویزای هنری لتونی
  • وقت برای رویدادهای فرهنگی لتونی

وقت فوری سفارت لتونی (لاتویا)

برای درخواست وقت فوری لاتویا (لتونی )برای سفارت های مختلف با شماره های 09031991712،02186043219

دریافت نوبت مصاحبه سفارت لتونی در تهران

قبل از اینکه ابتدا وقت خود را در یکی از سفارتهای حوزه شینگن بگیرید باید به تاریخ دعوتنامه خود (چنانچه دعوتنامه دارید) دقت نمائید و بعد وقت خود را اپلای کنید، اگر تاریخ دعوتنامه حدودا 3 هفته دیگر باشد ممکن است سفارت به شما وقت 2 ماه دیگه یا 1 ماه دیگه بدهد که در این صورت دعوتنامه شما باطل خواهد شد چون به موقع وارد سفارت نشدید. در صورتی که شما از طرف یکی از بستگانتان در خارج از کشور تقاضای دعوتنامه میکنید حتما تاریخ سفر را 2 ماه بعد از آن لحظه که دعوتنامه دست شما خواهد رسید انتخاب کنید.

چک لیست مدارک ویزای لتونی چه مدارکی نیاز دارد؟

  • اصل و کپی رزرو پرواز
  • فرم تکمیل شده روادید
  • اصل سند ملکی و ترجمه رسمی آن
  • اصل بیمه مسافرتی به همراه کپی آن
  • اصل و کپی تائیدیه آژانس مسافرتی ۱۲- اصل و کپی دعوتنامه رسم
  • گواهی موجودی حساب بانکی و اثبات تمکن مالی صادر شده به زبان انگلیسی
  • دو قطعه عکس ۴ × ۶ که حداقل مربوط به ۶ ماه اخیر باشد ( پشت سفید و بدون روتوش )
  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی و ترجمه رسمی ( همراه تائیدیه قوه قضایی و امورخارجه )
  • اصل گواهی اشتغال به کار به زبان فارسی و ترجمه رسمی آن ( همراه با تائیدیه قوه قضایی و امور خارجه )
  • رزرو هتل همراه با تائید آژانس مسافرتی مبنی بر پرداخت هزینه هتل ( رزرو اینترنتی قابل قبول نخواهد بود )
  • اصل و کپی پاسپورت ( کپی از صفحه اول و سایر صفحات حاوی ویزای شنگن ) که حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

نکته : ارائه درخواست ویزای لتونی بدین معنی نیست که متقاضی قطعا” ویزای لتونی را دریافت خواهد نمود ، حتی اگر وی شرایط ویزا را بدرستی داشته باشد. مدارک بالا مربوط به ویزای توریستی لتونی می باشد.

انواع ویزای کشور لتونی

  1. ویزای توریستی لتونی
  2. ویزای تجاری لتونی
  3. ویزای دیداری لتونی
  4. ویزای پزشکی لتونی
  5. ویزای کنفرانس لتونی
  6. ویزای ورزشی لتونی
  7. ویزای هنری لتونی

روابط دوجانبه ایران ولتونی

سابقه روابط دو کشور ایران و لتونی به دهه 1920 برمی گردد. با استقلال لتونی در سال 1920، ایران نیز در 10/2/1921 استقلال لتونی را به رسمیت شناخت و چند سال بعد یعنی در سال 1926 عهدنامه مودت بین دو کشور به امضاء رسید. اما در آگوست سال 1939 با امضای معاهده عدم تعرض موسوم به روبین تروپ- مولوتوف بین روسیه شوروی و آلمان نازی، لتونی از جمله کشورهایی بود که استقلال خود را از دست داد و بنابراین روابط مستقل ایران با لتونی متوقف گردید.

فروریختن جنگ سرد زمینه اوج گیری استقلال طلبی در لتونی را فراهم نمود و این کشور در سال 1991 استقلال خود را اعلام نمود و جمهوری اسلامی ایران نیز بلافاصله در همان سال 1991 (1370 شمسی) استقلال مجدد این کشور را به رسمیت شناخت و با سفر مدیر کل وقت اروپای شرقی وزارت امور خارجه به لتونی در سال 1371 شمسی، روابط رسمی دو کشور مجدداً آغاز گردید. سفیر ایران در سوئد به عنوان سفیر اکردیته در لتونی تعیین شد و لتونی نیز در سال 1392 شمسی سفیر خود در ترکیه را به عنوان سفیر اکردیته در جمهوری اسلامی ایران معرفی و تعیین نمود.

روابط سیاسی-اقتصادی ایرات لتونی

علیرغم آنکه هیچیک از دو کشور ایران و لتونی دارای سفارت مقیم در کشور مقابل نیستند و روابط دو کشور توسط سفرای اکردیته پوشش داده می شوند، روابط دوجانبه رشد و روند خوبی را طی کرده است. در بخش سیاسی اقتصادی رفت و امدهای دو کشور گسترش یافته و مراودات پارلمانی بین ایران و لتونی در حد قابل قبولی بوده است. دیدارهای سیاسی مقامات مختلف همچون وزیر خارجه و دیگر مقامات محقق شده است. طی این سالها بخش عمده ای از صادرات لتونی به ایران را گندم و مسلین شامل می شده است.

تشکیل سمینارهای تجاری شناخت فرصتهای تجاری یکدیگر و تبادل هیات بین اتاق های بازرگانی دو کشور از موارد مورد توجه بوده است. اتاق بازرگانی و صنایع لتونی در مارس 2016 با همکاری وزارت امور خارجه آن کشور یک میزگرد در مورد چشم اندازهای همکاری های اقتصادی با ایران را در این وزارتخانه برگزار کرد. .متعاقباً در سفر آقای دکتر ظریف وزیر امور خارجه ایران به لتونی در 13 خرداد 1395، یک هیات تجاری 70 نفره ایشان را همراهی کردند و همایش تجاری بزرگی با حضور وزرای خارجه دو کشور افتتاح و برگزار شد. برگزار کننده طرف لتونیایی، آژانس سرمایه گذاری و توسعه آن کشور بود.

اقتصاد کشور لتونی

لتونی سرزمینی پوشیده از جنگل است بنوعی که قریب 48 درصد از زمینهایش از جنگل پوشیده شده است. همچنین 20 درصد زمینهای آن قابل کشت می باشد. زمینهای این کشور به علت مرطوب بودن و بارندگی فراوان در لتونی به آبیاری نیاز ندارند بلکه نیاز شدید به زهکشی و خروج آب از مناطق قابل کشت دارند. لتونی درعین حال، طی سالهای گذشته توجه ویژه ای به صنعتی شدن مبذول داشته است. این کشور در سال 2015 به عضویت سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه OECD درآمد. کشور لتونی از سال 2004 به عضویت اتحادیه اروپا پذیرفته شد و از سال 2014 نیز به پول واحد اروپایی پیوست. پیشتر وهمزمان با عضویت لتونی در اتحادیه اروپا در سال 2004، موضوع پذیرش و عضویت لتونی در واحد پول اروپایی «یورو» مطرح گردید. بنابراین از همان زمان لتونی واحد پول ملی خود «لاتس lats» را به یورو پیوند زد، ضمن انکه به اتحادیه پولی و اقتصادی اروپا وارد گردید. لتونی بعد از چند سال که توانست ضوابط مرتبط با پذیرش پول یورو را در اقتصاد خود عملی سازد، از ژانویه سال 2014 واحد پول ملی خود را حذف نموده و واحد پول یورو را بعنوان پول ملی خود پذیرفت.

لتونی کشوری کوچک است که اقتصادش را مبتنی بر اقتصاد باز بنیان گذارده است. گرچه همچنان دولت بخش هایی از اقتصاد همچون جنگل ها را در اختیار خود نگه داشته است ولی تعداد زیادی از شرکت ها و بانکها مالکیت خصوصی دارند این کشور که در میانه کشورهای بالتیک قرار دارد، خاصا به رشد حمل و نقل توجه ویژه داشته و بخش حمل و نقل و ترانزیت برای این کشور حوزه دریای بالتیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است. لتونی قصد دارد با توسعه شبکه توزیع شمالی موسوم به NDNحد اکثر استفاده را نموده بنادر لتونی را بهترین راه جهت اتصال به آسیای میانه و غرب اسیا همچون افغانستان از طریق روسیه، ازبکستان، قزاقستان (و مسیردیگر از دریای خزر) جلوه دهد.

در سال 2015 مهمترین بخش اقتصاد لتونی را تجارت، حمل و نقل و خدمات غذایی تشکیل میداده که قریب ربع اقتصاد لتونی را به خود اختصاص داده است. همچنین صنایع لتونی 16 درصد از مجموعه اقتصاد را در اختیار داشته است. وجود جنگلهای انبوه در لتونی باعث گردیده که صنایع چوب و جنگل رشد بسیار خوبی داشته باشد. منابع طبیعی شامل الوار، کهربا، ذغال سنگ ، سنگ آهک و دولومیت از اهمیت زیادی برخوردارند. یکی از سوغات کشور لتونی سنگهای قیمتی و خصوصا کهربا است.

در راستای جذب سرمایه خارجی در کشور لتونی، از جمله سیاستهای ریگا استفاده از طرح اعطای اقامت در قبال خرید ملک در این کشور می باشد که موجبات ورود میلیونها دلار به بخش املاک را فراهم نموده است. توریست پذیری و آغوش باز برای جذب جهانگردان در کنار بانکداری و اقامت در برابر خرید ملک ترکیب مناسبی جهت رشد اقتصادی این کشور بوده اند.

انرژی تجدید پذیر جایگاه قابل توجهی در مصرف انرژی در لتونی دارد. در حالیکه متوسط انرژی تجدید پذیر در اتحادیه اروپا به میزان 25 درصد می باشد، 36% انرژی مصرفی در لتونی از انرژی تجدید پذیرمی باشد. این رقم در دانمارک 26، لهستان 15 و بلژیک 13 درصد می باشد.حجم عمده تجارت لتونی با کشورهای روسیه، سوئد، آلمان، لیتوانی، استونی، آمریکا، انگلستان و دیگر کشورهای اروپایی است. چین، هند و برزیل در حال افزایش روابط اقتصادی با لتونی هستند.

5/5 - (2 امتیاز)
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *