وقت سفارت اسلواکی

پارت ویزا مفتخر است که اعلام کند که به عنوان ارائه دهنده خدمات برای مدیریت درخواست وقت ویزا سفارت اسلواکی در ایران فعالیت می نماید. درخواست های ویزا باید در مراکز درخواست ویزا اسلواکی توسط ما ارسال می شود. تمام درخواست ها توسط سفارت اسلواکی در تهران ارزیابی خواهند شد.

تعیین وقت سفارت اسلواکی در تهران

پارت ویزا خدمات وقت سفارت اسلواکی را ارائه می دهد و خدمات زیر را جهت رفاه بیشتر شما همراهان ارائه می شود.

  • تعیین وقت ویزا اسلواکی (وقت سفارت)
  • پرکردن فرم (راهنمای فرم آنلاین اسلواکی)
  • رزرو بلیط
  • بیمه مسافرتی
  • ووچر هتل
  • چک لیست مدارک
  • مشاوره

انواع تعیین وقت سفارت اسلواکی

  • تعیین وقت سفارت ویزای شینگن اسلواکی

این نوع از تعیین وقت برای افرادی است که بصورت تجاری ، توریستی ، دیداری نیاز به دریافت ویزای تایپ C اسلواکی دارند.

مسافران تجاری و دیداری باید در روز تعیین وقت در لیست مدارکشون حتما دعوتنامه معتبر شخص دعوت کنند باشد

پس افرادی که نیاز به تعیین وقت تجاری اسلواکی دارند از این نوع قرار ملاقات استفاده می کنند

  • تعیین وقت سفارت برای ویزای اقامتی اسلواکی (بلند مدت)

این نوع از تعیین وقت برای افرادی است که نیاز به دریافت ویزای تایپ D  یا هم ملی (National)اسلواکی دارند.

  • اخذ وقت تایید مدارک اسلواکی

این نوع از تعیین وقت برای افرادی است که نیاز به قانونی کردن (تایید) مدارک خود را دارند

چک لیست مدارک ویزای اسلواکی

در صورت تمایل برای درخواست ویزا، اتباع خارجی باید با سفارت و کنسولگری اسلواکی به منظور دریافت اطلاعات دقیق و به روز در مورد شرایط ویزا تماس حاصل فرمایند. زیرا اطلاعات کلی ارائه شده در زیر ممکن است به طور کامل نیازی به ویزا در کشور سوم نداشته باشد.

شرایط عمومی

به طور کلی، هنگام درخواست یک ویزای شنگن، اتباع خارجی باید موارد زیر را ارائه دهند:

  1. فرم ویزای شینگن کامل شده
  2. عکس تمام رخ رنگی 3 در 3.5
  3. سند مسافرتی معتبر که حداقل باید 3 ماه بیشتر از اعتبار مورد نظر ویزای درخواست شده و باید در 10 سال گذشته صادر شده باشد. سند حداقل حاوی 2 صفحه خالی باشد.
  4. اسنادی که هدف و شرایط اقامت برنامه ریزی شده را نشان دهد (دعوتنامه، ووچر در مورد سفر سازمان یافته)
  5. اسنادمربوط به محل اقامت به عنوان مثال:
    • ووچر/ رزرو، تأیید محل اقامت هتل و ارائه خدمات.
    • یک دعوتنامه شخصی برای تایید اینکه متقاضی در محل شخص دعوت کننده اقامت داشته باشد.
    •  اسناد دیگر.
  6. اسناد تأیید کننده معیشت کافی، به عنوان مثال:
    • پول نقد در یک ارز آزاد قابل تبدیل.
    • چک سفر.
    • اظهار صورت حساب بانکی تایید کننده این که متقاضی در 12-6 ماه گذشته درآمد منظم (حقوق، حقوق بازنشستگی) داشته است؛
    • اسناد دیگر حفاظت از  سرمایه در یک ارز قابل تبدیل.

    مبلغ عمومی برای پوشش هزینه های زندگی تعیین نشده است، اما بودجه باید برای طول و هدف اقامت و هزینه های زندگی در کشورهای مقصد نهایی یا کشورهای منطقه شنگن کافی باشد. در یک گذرگاه مرزی اسلواکی از شهروندان خارجی ممكن است خواسته شود كه نشان دهند كه دلایل كافی برای پوشش هزینه های زندگی در طول مدت اقامت مشخص شده در ویزا را به میزان 56 یورو برای هر فرد در روز دارند.

  7. اسنادی که توانایی ارزیابی قصد متقاضی را از ترک قلمرو کشورهای عضو داشته باشد قبل از انقضای ویزا درخواست شده، برای مثال وسیله حمل و نقل – بلیط پرواز هوایی / اتوبوس / قطار (بدون باز کردن) است. در هنگام سفر با وسیله نقلیه موتوری، متقاضی باید گواهینامه رانندگی معتبر و گواهینامه جاده، گواهینامه بیمه مسئولیت شخص ثالث  موتور (به اصطلاح کارت سبز) ارائه دهد و  مالکیت دارایی های کافی برای سوخت را نشان دهد.
  8. بیمه درمانی مسافرتی. بیمه باید تمام هزینه هایی را که ممکن است در ارتباط با بازپرداخت متقاضی به کشور خود به علت مشکلات بهداشتی، درمان فوری پزشکی، درمان اورژانس بیمارستانی و یا مرگ ناشی شود، پوشش دهد. بیمه سفر باید برای تمام کشورهای عضو شنگن و طول مدت اقامت متقاضی اعتبار داشته  باشد. حداقل مبلغ بیمه 30000 یورو  نیاز  است. اعضای خانواده کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا EEA از تعهد ارائه بیمه درمانی مسافرتی معاف هستند. چنین معافیتی به اعضای خانواده شهروندان اسلواکی اعمال نمی شود
  9. اسناد دیگر. برای اهداف روند درخواست ویزا، سفارتخانه یا کنسولگری ممکن است از اتباع خارجی بخواهد مدارک دیگر را برای تأیید اهداف اعلام شده از دیدار و قصد متقاضی برای بازگشت به کشور خود یا کشور اقامت خود بفرستد.

مدارک ارائه شده برای اقامت:

اسنادی که نشان می دهد هدف اقامت ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1. سفرهای سازمان یافته / فردی،
  2. سفرهای تجاری،
  3. کنفرانس های بین المللی، سمینارها، سمپوزیوم ها، رویدادهای فرهنگی و ورزشی،

اهداف دیگر: اسناد دیگر نشان دهنده هدف سفر و اقامت در جمهوری اسلواکی (به عنوان مثال، درمان پزشکی، بازدید تحصیلی کمتر از 90 روز).

هزینه های خدمات سفارت اسلواکی

نوع ویزا و هزینه

درخواست ویزای اتحادیه شنگن:‌ 60 یورو
درخواست ویزای اتحادیه شنگن برای کودکان 6 تا 12 ساله: 35یورو
ویزای ملی (اقامت طولانی مدت) صادر شده در رابطه با اجرای تعهدات اسلواکی تحت معاهدات بین المللی یا به نفع جمهوری اسلواکی یا همراه با اجازه اقامت در جمهوری اسلواکی
33یورو
ویزای ملی (اقامت طولانی مدت) صادر شده در ارتباط با جمع آوری اجازه اقامت در جمهوری اسلواکی: 9.50یورو
هزینه اداره ویزا برای اتباع کشورهای ثالث که موافقتنامه تسهیلات ویزا را با جامعه امضا کرده اند: آلبانیا بوسنی و هرزوگونین مونته نگرو (دارنده گذرنامه های غیر بیومتریک) مقدونیه (دارنده گذرنامه های غیر بیومتریک) مولداوی فدراسیون روسیه صربستان (دارنده گذرنامه غیر بیومتریک) اوکراین گرجستان: 35یورو

هزینه هایی که پرداخت می شوند در یک ارز آزاد قابل تبدیل یا در یک پول ملی کشور سوم ، که در آن درخواست ثبت شده است، با استفاده از نرخ ارز رسمی قابل اجرا، تبدیل می شود. هیچ هزینه اداری برای درخواست ویزا که توسط یک کشور ثالث که عضو خانواده یک ملیت اتحادیه اروپا یا EEA است و حق خود را از جنبش آزاد به اجرا می گذارد، پرداخت نمی شود.

 

کشور اسلواکی

جمهوری اسلواکی کشوری در اروپای مرکزی است که تا دهه ۹۰ در کنار کشور چک، کشور چکسلواکی را تشکیل می‌داد.اسلواکی با جمهوری چک، اوکراین، لهستان، مجارستان و اتریش همسایه است. اسلواکی سرزمینی نیمه کوهستانی است. کوه‌های آن در شرق و شمال و قسمتی از غرب کشور واقع شده‌اند. آب و هوای آن معتدل و مرطوب است.
پایتخت
براتیسلاوا پایتخت کشور اسلوواکی و بزرگترین شهر آن با جمعیت ۴۶۰ هزار نفر است. براتیسلاوا در جنوب غربی اسلواکی در دو کرانه رود دانوب و نیز کرانه شرقی رودخانه موراوا گسترده است. براتیسلاوا با واقع شدن در مرز مجارستان و اتریش، تنها پایتخت در جهان است که با دو کشور مستقل مرز مشترک دارد.تاریخ این شهر قویاً تحت نفوذ مللی چون اسلوواک‌ها، آلمانی‌ها، مجارها، چک‌ها، اتریشی‌ها و یهودی‌ها بوده‌است.در براتیسلاوا جشنواره های زیادی برگزار می‌شود و زندگی شبانه و گردشگاه‌های آن معروفند.

مذهب کشور اسلواکی

چهار دهه بیخدایی رسمی با فروپاشی کمونیست در سال 1989 به پایان رسید و تداوم وابستگی مذهبی به سرعت درهر دو حوزه فرقه ای و سیاسی ظاهر شد. اکثریت اسلواکی ها کاتولیک رومی هستند، اما کلیساهای پروتستان، به ویژه کلیسای انجیلی و کلیسای مسیحی نیز در این کشور فعالیت دارند. کاتولیکهای یونانی و مسیحیان ارتدوکس شرقی در مناطق روستایی یافت می شوند. بیش از یک دهم جمعیت اعتقاد دینی ندارند.

تحصیل در اسلواکی

سیستم آموزشی جمهوری اسلواکی در دوران تحصیل مربوط به مدرسه، 13 سال تحصیلی می باشد، که 9 سال اول آن در دبستان و 4 سال آخر آن در دبیرستان می باشد. برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و عالی، امکان حضور در موسسات دولتی، حکومتی و خصوصی وجود دارد.

آن عده از افرادی که اقامت جمهوری اسلواکی و یا یکی از کشورهای اتحادیه ی اروپا را دارا باشند، هزینه ی تحصیلات عالی برای آن ها به صورت مجانی، ولی برای سایر افراد این هزینه ها بین 2500 تا 6500 دلار آمریکا متغیر است.

“دانشگاه کمنسکی” در پایتخت اسلواکی رتبه ی اول را در بین دانشگا های این کشور دارا است. بعد از آن در جایگاه دوم “دانشگاه صنعتی اسلواک” در همان شهر و “دانشگاه صنعتی کوشیتسه” در شهر “کوشیتسه”، که دومین شهر پرجمعیت جمهوری اسلواکی است، جایگاه سوم را دارد.

هزینه های زندگی در اسلواکی

در مجموع، هزینه های زندگی در کشور اسلواکی در مقایسه با ایران به میزان 23.06% بیشتر می باشد. به عنوان مثال، با مقایسه ی دو پایتخت ،هزینه های مصرف کننده در “براتیسلاوا” 21.5% و هزینه های مربوط به دریافت انرژی 68.65% بیش تر از تهران هستند. این در حالی است که هزینه های مربوط به اجاره در پایتخت اسلواکی به میزان 6.07% کم تر از تهران می باشد.

5/5 - (2 امتیاز)
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *