ویزای شنگن آلمان

آلمان کشوری پیشرفته و صنعتی در قاره اروپا است. از این رو هر ساله افراد زیادی با مقاصد گردشگری، سرمایه گذاری و تحصیلی به این کشور سفر می کنند. آلمان نیز از جمله کشور های عضو شینگن است و از این جهت متقاضیان ورود به این کشور نیازمند دریافت ویزای شینگن آلمان هستند.

 

انواع ویزای شینگن آلمان

به طور کلی درخواست ویزای شینگن آلمان را می توان به دو دسته: انواع ویزا با اقامت کوتاه مدت و انواع ویزا با اقامت بلند مدت، تقسیم کرد.

انواع ویزا با اقامت کوتاه مدت آلمان

ویزای شینگن ترانزیت :
این نوع از ویزا مختص مسافرانی است که مقصد سفرشان کشوری به جز آلمان است. ولی به ناچار باید در فرودگاه این کشور توقف داشته باشند.

ویزای شینگن توریستی :
این ویزا مختص مسافرانی است که قصد اقامت در کشور آلمان ( از یک ساعت تا 3 ماه )، را دارند. همچنین قصد مسافران از این سفر سه ماهه می تونواند سفر توریستی، بازدید از نمایشگاه ها، سفرهای تحقیقی پژوهشی، سفرهای ورزشی و یا دیدار از بستگان باشد. این نوع وقت در مرکز ویزامتریک دریافت می شود.

 

انواع ویزا اقامت بلند مدت

ویزا برای اقامت بیشتر از سه ماه: این نوع ویزا برای مسافرانی است که به دلایل مختلف از جمله: انجام تحقیق و پژوهش یا بازدید بیشتر از اقوام ساکن در آلمان و.. قصد اقامت بیشتر از 3 ماه در این کشور را دارند. نکته مهم در این نوع درخواست این است که علاوه بر دریافت ویزا باید درخواست مجوز برای اقامت بیش از 3 ماه در این کشور هم به سفارت این کشور در تهران ارائه شود.

 

ویزای تحصیلی آلمان

مراکز آموزش آلمان از برترین و معتبرترین مراکز آموزشی در دنیا می باشند. این کشور دارای 400 مرکز آموزش عالی نیز می باشد. و بر اساس ارائه شده، سالانه بیش از 200 هزار نفر ویزای تحصیلی آلمان را دریافت می کنند. لازم به ذکر است برای تحصیل در بیشتر مراکز آموزشی آلمان باید به زبان آلمانی مسلط باشید و تنها در تعداد کمی از دانشگاه های این کشور دروس به زبان انگلیسی تدریس می شوند. همچنین ارائه مدارک تحصلیی معتبر از دانشگاه های ایران به سفارت نیز الزامی است. دریافت ویزای تحصیلی از آلمانمعمولا یک سال زمان می برد.

در ادامه به ارائه لیستی از بهترین دانشگاه های آلمان برای دانشجویان بین المللی می پردازیم:

1. دانشگاه فری آلمان
2. دانشگاه هامبولت برلین
3. دانشگاه فنی مونیخ
4. دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ
5. دانشگاه هایدلبرگ
6. دانشگاه بین المللی شیلر
7. دانشگاه هوشکوله فورتوانگن
8. دانشگاه فرایبورگ
9. دانشگاه لوفانای لونبرگ

 

ویزای اقامت دائم آلمان

متقاضیان اقامت دائم در این کشور، معمولا برای کار در این کشور اقدام می کنند. این متقاضیان بعد از دریافت ویزا به مئت یک سال در این کشور کار می کنند. چنانچه بعد از یک سال در آمد آنها به میزان مشخصی برسد، مجاز هستند کارت آبی دریافت کنند. و بعد از دریافت کارت آبی براساس شرایط و ثبات شغلی می توانند چند بار جهت تمدید کارت اقدام کنند. معمولا بعد از 2 بار تمدید فرد متقاضی می تواند جهت درتابعیت کشور آلمان اقدام کند.

 

کارت آبی چیست؟

کارت آبی یا بلو کارت کارتی است که به وسیله آن یک نیروی کار حرفه ای، می تواند همراه خانواده اش به کشورهای اروپایی زیادی از جمله آلمان سفر کند.

 

شرایط دریافت کارت آبی آلمان

اولین شرط جهت دریافت کارت آبی آلمان، ارائه مدارک معتبر تحصیلی و تایید شده توسط آلمان است. هم چنین ارائه قرار دادی که میزان دستمزد سالیانه در آن ذکر شده باشد نیز در این مرجله ضروری است. متقاضیان باید به زبان های آلمانی یا انگلیسی مسلط باشند و سن آن ها نیز از 40 سال کمتر باشد.
متقاضیان می توانند در رشته های کاری زیر اقدام کنند:
• علوم پزشکی
• انواع رشته های مهندسی
• رشته ریاضی
• علوم رایانه

 

دریافت وقت از سفارت آلمان

در حال حاضر سفارت آلمان جهت تسهیل در ارائه درخواست روادید، از طریق شرکت های کارگذار اقدام می کند.

جهت دریافت وقت از سفارت آلمان با پارت ویزا تماس بگیرید: 02186044395-02186043219

 

اطلاعات سفارت آلمان در تهران

آدرس : خیابان فردوسی، رو به روی بانک مرکزی، پلاک 320-324
تلفن : 39990000-021
کد پستی : 11365-179
شماره فکس : 39991860-021
ساعات کاری : روزهای یکشنبه تا پنجشنبه
ساعات کاری بخش حقوقی کنسولی : ساعت 7:30 تا 10:30
ساعات کاری تحویل مدرک تحصیلی جهت تایید : ساعت 8:30 تا 10:30
ساعات مجاز جهت دریافت مدارک : بین ساعت 14:30 تا 15:30، به جز ماه های ژویئه تا اوت که این زمان به 14:00 تا 14:30 تغییر می کند
ساعت دریافت گذرنامه ک بین ساعت 10 تا 12 و بین ساعت 13 تا 15
ساعت دریافت تایید مدارک : روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 7 تا 14:30

 

به خاطر داسته باشید

  • دریافت وقت فوری از سفارت آلمان در شرایط خاص و اضطرار پزشکی با زمان انتظار کمتر از یک هفته امکان پذیر است.
  • تحت هیچ شرایطی امکان لغو و یا تغییر وقت مصاحبه وجود ندارد.
  • در شرایطی که متقاضی دریافت ویزا، طی 59 ماه قبل درخواست روادید شینگن داشته است و در زمان مراجعه، اثر انگشت وی ثبت شده باشد، اگر این متقاضی مجدد درخواست ملاقات حضوری داشته باشد، نیازی به حضور مجدد وی در مرکز روادید نیست. و شخص دیگری که که از ایشان وکالت کامل داشته باشد، به همراه ارائه مدارک کامل می تواند در زمان مقرر به سفارت مراجعه کند. البته به اد داشته باشید درخواست وقت باید حتما به نام شخص متقاضی باشد.
  • تمامی ایمیل های ارسالی به سفارت آلمان به زبان های آلمانی و انگلیسی باشد.
5/5 - (1 امتیاز)
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *