وقت سفارت رومانی

تعیین وقت سفارت رومانی

پارت ویزا مفتخر است اعلام بدارد که تعیین وقت سفارت رومانی در تهران برای شهروندان ایران انجام می دهد.

درخواست تعیین وقت سفارت رومانی در تهران

  • نحوه تعیین وقت ویزای این کشور با دیگر کشورها کمکی متفاوت است.
  • شما باید مدارک ویزای خود را قبل از تعیین وقت رومانی به ما ارسال نمایید.
  • تمامی مدارک ویزا باید اسکن شود و برای ما ارسال شود.

مراحل درخواست تعیین وقت ویزای رومانی توسط پارت ویزا

  1. ارتباط با مجموعه پارت ویزا به شماره ۰۲۱۸۶۰۴۴۳۹۵ – ۰۲۱۸۶۰۴۳۲۱۹
  2. ارسال مدارک لازم از طریق تلگرام به شماره ۰۹۰۳۱۹۹۱۷۱۲
  3. ارسال پاسپورت به صورت واضح و خوانا
  4. ارسال شماره موبایل در دسترس
  5. ارسال فیش پیش پرداخت
  6. تعیین وقت سفارت توسط ما
  7. واریز مبلغ تعیین شده توسط شما
  8. ارسال وقت سفارت کشور مربوطه توسط ما

چک لیست ویزای کوتاه مدت (نوع C) کشور رومانی

اطلاعات عمومی:

این نوع ویزا اجازه می دهد که اتباع برای ورود به قلمرو رومانی، به دلایل دیگری غیر از مهاجرت، برای اقامت بدون وقفه یا برای اقامت بیشتر، نیاز داشته باشند. این نوع از ویزا را می توان برای یک یا چندین بار ورود صادر کرد.

دارنده یک ویزای کوتاه مدت نمی تواند حق اقامت خود را افزایش دهد.

بسته به اهداف سفر به رومانی، ویزای کوتاه مدت صادر می شود. در زیر انواع ویزاهای کوتاه مدت که توسط رومانی صادر می شوند عبارتند از:

  1. ماموریت رسمی(نوع C/M): آن را به شهروندان کشور سوم (و به اعضای خانواده شان) که به دلایل مربوط به موقعیت های سیاسی، اداری و یا عمومی خود در دولت ها و ادارات دولتی کشور مبدا و یا در سازمان های بین المللی به رومانی سفر می کنند، صادر می کند.
  2. گردشگری (نوع C/TU): این به شهروندان کشورهای سوم که می خواهند به رومانی برای گردشگری سفر کنند، صادر می شود.
  3. بازدید خصوصی (نوع C/VV): این به شهروندان کشور سوم صادر می شود که برای بازدید خصوصی از شهروندان رومانیایی یا خارجی هایی که دارای مجوز اقامت معتبر رومانی هستند به رومانی سفر می کنند.
  4. تجاری ( نوع C/TR): برای شهروندان کشورهای سوم که برای اهداف اقتصادی یا تجاری، برای قرارداد یا مذاکرات، برای آموزش کارمندان محلی یا بررسی استفاده و بهره برداری از کالاهای خریداری یا فروش شده تحت قراردادهای تجاری و صنعتی، و همچنین به شهروندان کشورهای سومی که همسایه یا سهامداران شرکت های تجاری در رومانی هستند یا تبدیل خواهند شد، صادر خواهد شد.
  5. حمل ونقل (نوع C/TR): آن را به شهروندان کشور سوم که برای مدت کوتاهی سفر می کنند به رومانی صادر می کنند تا فعالیت های حرفه ای مربوط به حمل و نقل مسافر و یا مسافر را انجام دهند.
  6. ورزشی (C/SP): این برای شهروندان کشور سوم صادر می شود که برای شرکت در رقابت های ورزشی برای مدت کوتاهی به رومانی سفر می کنند.
  7. فعالیت های فرهنگی، علمی و بشردوستانه، درمان کوتاه مدت پزشکی یا سایر فعالیت هایی که قوانین رومانی را نقض نمی کنند (نوع C/ZA): این به شهروندان کشور سوم صادر می شود که برای توجیه حضور خود در قلمرو رومانی، به رومانی سفر می کنند.

اسناد حمایتی برای دریافت ویزای نوع C، بسته به اهداف درخواست شده برای ویزای کوتاه مدت:

  • ماموریت رسمی – C/M :

یک یادداشت کلامی یا یک نامه رسمی به مأموریت دیپلماتیک رومانیایی یا کنسولگری که در آن درخواست ویزا از طرف دولت یا هر مقام دیگری در کشور محل اقامت یا از طرف یک سازمان بین المللی ارائه می شود، تایید شده است وضعیت رسمی متقاضی ویزا و مقصد رسمی سفر.

  • گردشگری– C/TU :
  1. ووچر یا رزرو قطعی شرکت در واحد اقامت گردشگری و همچنین برنامه سفر. (بلیط سفر معتبر به مقصد یا گواهینامه رانندگی، کارت سبز و اسناد ثبت نام در مورد حمل و نقل رانندگان  وسایل نقلیه.  بیمه درمانی مسافرت)
  2. گواهی مالی برای مبلغ 50 یورو در روز  برای کل دوره، اما نه کمتر از 500 یورو  یا معادل آن در ارز قابل تبدیل، به جز متقاضیان ویزا که پرداخت کامل را قبل از بسته های خدمات گردشگری ثابت می کنند، حداقل محل اقامت و وعده های غذایی.
  • بازدید– C/VV :
  1. بلیط سفر معتبر به مقصد یا گواهینامه رانندگی، کارت سبز و اسناد ثبت نام.
  2. بیمه درمانی مسافرت.
  3. یک دعوت نامه معتبر از میزبان که می گوید که این هزینه ها هزینه های بازگشت پذیری را پوشش می دهد،  خارجی دعوت شده باید رومانی را بعد از پایان حق اقامت خود از طریق ویزا ترک کند، و همچنین هزینه اقامت و هزینه های زندگی در صورتی که میزبان متعهد شود که چنین هزینه هایی را پوشش دهد.
  4. گواهی مالی برای مبلغ 50 یورو در روز  برای کل دوره، اما نه کمتر از 500 یورو  یا معادل آن در ارز قابل تبدیل اگر میزبان مسئولیت پوشش هزینه های زندگی را نداشته باشد.
  5. اثبات محل اقامت، به عنوان یک رزرو عمومی در یک واحد گردشگری، یک سند مالکیت یا قرارداد اجاره برای سکونت در رومانی به نام متقاضی، که میزبان، محل اقامت را فراهم نمی کند. (معافیت از روند دعوت، اثبات مالی و اثبات محل اقامت در مورد اتباع کشور سوم که اعضای خانواده شهروندان رومانیایی هستند (همسر شهروند رومانیایی، نسل های مستقیم شهروندی رومانیایی تا سن 21 سالگی، شهروندان رومانیایی و اجداد مستقیم همسر که وابسته به آن هستند)، در صورت ارائه اسناد زیر:  گذرنامه شهروند رومانیایی یا شناسه اصلی همراه با بیانیه شهروندی رومانیایی در مورد محل اقامت یا یک دعوت نامه معتبر از شهروند رومانیایی که نشان می دهد که هزینه های اقامت را پوشش می دهد همراه با کپی گذرنامه شهروند رومانیایی یا شناسه اصل. همچنین مدارک نشان دهنده ازدواج با شهروند رومانیایی، صادر شده مطابق با قوانین رومانی، و یا اسنادی که ادعای رابطه خانوادگی با شهروند رومانی تائید کند.
  • تجاری– C/A : مدارک مورد نیاز جهت صدور روادید مخصوص فعالیت های تجاری (C / A )
  1. بلیط ( رزرو بلیط ) به مقصد رومانی یا گواهینامه رانندگی – پروانه سبز و مدارک ثبت وسیله نقلیه ( برای رانندگان ) – اصل و کپی آن.
  2. بیمه مسافرتی بین المللی به مدت دوره خروج از کشور ایران ( صادر شده از هر شرکت بیمه کننده غیر از ایران ) – اصل و کپی آن .
  3. دعوتنامه IGI ( اداره کل مهاجرت رومانی ) یا دعوتنامه از یک شرکت بازرگانی یا مقامات دولتی برای شرکت در جلسات , کنفرانس ها , کارگاهها یا همایش های مربوط به بازرگانی و یا صنعت با ذکر مسئولیت های آن برای خارج شدن شخص خارجی از کشور در صورتی که آن شخص کشور را تا مدت تمام شدن اعتبار ویزا ترک نمی کند .
  4. – متقاضی باید اثبات کند که برای هر روز اقامت در رومانی 50 یورو در اختیار دارد ( حداقل 500 یورو یا برابر مبلغ واحد پول خرد شده ) – صورت حساب بانکی.
  5. اثبات شرایط اقامت در رومانی ( رزرو هتل ).
  6. اصل و کپی گذرنامه با اعتبار 6 ماه حداقل .
  7. قطعه عکس 3*4 با زمینه سفید.
  8. معرفی نامه از طرف شرکت کارفرما.
  • حمل و نقل– C/TR:
  1. مدارکی که حاکی از حرفه متقاضی و همچنین فعالیتی که در طول اقامت باید انجام دهد باشد.
  2. بیمه درمانی مسافرت.
  3. گواهینامه رانندگی، کارت سبز و اسناد ثبت نام وسایل حمل و نقل.
  4. مجوز حمل و نقل و مجوز اجرا.
  • ورزشی– C/SP :
  1. دعوت از طرف سازمان دهندگان، می گوید که بیمه های سلامت و هزینه های محل اقامت را پوشش خواهند داد.
  2. لیست رسمی هیئت ورزش های خارجی و مشخص کردن موقعیت هر عضو.
  • فعالیت های فرهنگی، علمی و بشردوستانه، درمان کوتاه مدت پزشکی یا سایر فعالیت هایی که قوانین رومانی را نقض نمی کنند– C/ZA
  1. اسناد صادر شده توسط موسسات که آن ها را دعوت به، توجیه حضور خود را در رومانی می کند.
  2. بلیط سفر معتبر به مقصد یا گواهینامه رانندگی، کارت سبز و اسناد ثبت نام وسایل حمل و نقل در مورد راننده وسایل نقلیه به استثنای همراهان همراه با آن ها.
  3. مدارک مالی به مبلغ 50 یورو در روز  یا معادل آن در ارز مبادلاتی برای کل دوره، اما نه کمتر از 500 یورو  یا معادل آن در ارز قابل تبدیل.
  4. بیمه درمانی مسافرت.
  5. اثبات محل اقامت.

کشور رومانی

نام کشورهای برجسته اروپا را معمولا هر روز می شونیم و با آن ها آشنایی داریم اما بعضی از کشورهای اروپایی کمتر برای ما آشنا هستند، از جمله کشور زیبای رومانی.
رومانی (به رومانیایی România) کشوری است در جنوب شرقی اروپا. پایتخت آن بخارست است. رومانی از غرب با مجارستان و صربستان، از شمال شرقی و شرق با مولداوی و اوکراین و از جنوب با بلغارستان همسایه است. پایتخت آن بخارست است.

سرزمینی که امروزه بنام رومانی معروف است ابتدا داچیا نامیده می‌شد. عمده ساکنان آن از منطقه تراچ در یونان بودند که یونانی ها آن ها را به نام گتای می‌شناختند. بین سال های ۱۰۱ تا ۱۰۶ میلادی سرزمین داچیا توسط ترایان، امپراتور روم، فتح و تبدیل به یکی از استان های این امپراتوری شد. در سال ۲۷۰ میلادی امپراطوری روم نیروهای خود را از داچیا عقب کشید اما تعدادی از رومی ها ترجیح دادند در این منطقه بمانند، از این‌رو تحت نفوذ رومی ها مردم داچیا زبان لاتین را انتخاب کردند.

رومانی با داشتن مساحت ۲۳۸٬۴۰۰ کیلومتر مربع نهمین کشور اتحادیه اروپا از نظر مساحت است و همچنین با داشتن ۱۹ میلیون جمعیت هفتمین کشور اتحادیه اروپا از نظر جمعیت است.رومانی جنگل های فراوان و دست نخوردهای دارد (بالاترین آمار خرس های قهوه ای اروپا مربوط به جنگل های رومانی است) و تمام این موارد رومانی را به یک مقصد ایده آل برای طبیعت دوستان تبدیل می کند.
بخارست یک شهر مقرون به صرفه اروپایی است که علاوه بر موزه های مهم، طبیعت بکری دارد که هر توریستی را مجذوب خود می کند. بیشتر کافه های شهر مدرن هستند اما شما می توانید رد پای کافه های قرن 19 را هم به راحتی در شهر دنبال کنید. کلیساهای ارتدوکس و ویلاهای پر زرق و برق در گوشه های آرام شهر به زیبایی در کنار هم جمع شده اند.

زبان کشور رومانی

زبان رسمی این کشور زبان رومانیایی و واحد پول آن لئو رومانی است. اکثریت مردم رومانی مسیحی هستند که حدود ۸۷ درصد از شاخه ارتدکس تعلق دارند.

جاذبه های گردشگری رومانی

تنها منطقه مناسب آن زمان ورود از مرز مجارستان تا رسیدن به دریای سیاه شهر کوچک هرکولانس است. در این شهر می توان برای یک یا دو روز استراحت کوتاه کرد و یا یک کوه نوردی سبک انجام داد. این شهر کوچک دارای هتلهای زیادی است. آب های مدنی و آب گرم این شهر بسیار معروف است. مجسمه هرکول را که شاید داستنهای وی را شنیده باشید می توان در این شهر دید. مردم در این منطقه در همه جا کمپ می زنند، حتی کنار جاده ها. کوه های اطراف این منطقه پوشیده از درخت است.

یک دریاچه در بالای این شهر وجود دارد که اطراف آن بسیار زیبا و مناسب برای دوچرخه سواری و پیاده روی است. در کوه های این منطقه یک نوع مار شاخ دار و بسیار خطرناک وجود دارد که زمان کوهنوردی باید مواظب آن در شکافهای کوه باشید. قلعه معروف درآکولا نیز در نزدیکی همین منطقه می باشد. سواحل این کشور در فصل تابستان بسیار شلوغ و بارها و دیسکوها پر رونق اند. معروف ترین شهر ساحلی این کشور گنستانزا و مانگالیا نام دارد.

محبوبیت دراکولای منفور یکی از دیدنی های رومانی

قلعه بران رومانی یا قلعه دراکولا هماخن قلعه ای است که داستان های ترسناک دراکولا از آن نشأت گرفته است. دراکولا شخصیتی واقعی در تاریخ کشور رومانی بوده که در اصل، کنت دراکولا نام داشته و سابقه وحشتناکی در شکنجه بردگان و مردم بی گناه دارد و تاکنون فیلم ها و داستان های زیادی درباره زندگی وی ساخته و نوشته شده است.

او در زمان زندگی خود، به قدری در آزار زیردستان و کشتن بی گناهان دست داشت که مردم اروپای شرقی در مورد او کم کم شروع به ساختن داستان هایی آمیخته با افسانه های غیرقابل باور کردند و اینچنین دراکولا شهرتی جهانی به عنوان یک موجود منفور و شیطانی پیدا کرد.شهرت این منطقه، پس از ساخت فیلم مشهور دراکولا کسب شد و پس از اکران این فیلم بود که مردم در سطح جهان از وجود این قلعه ها باخبر شدند و بازدید از محل زندگی شخصیت ترسناک این فیلم، به عنوان یک نام گردشگری بین مردم محبوبیت یافت.

5/5 - (2 امتیاز)
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *