تورهای خارجی در فصل پاییز

فهرست محتوا

 کدام تورهای خارجی در فصل پاییز رونق می‌گیرند؟

روح انسان همواره طالب گشت‌وگذار است بنابراین برای پاسخ به این نیاز باید دنبال مکان‌های جدیدی باشیم. از طرفی هم در انتخاب مقاصد گردشگری باید نهایت احتیاط را کرد که خاطره‌ی خوشی از سفر برایمان به یادگار بماند. از همین رو با شروع فصل سرما باید دنبال مقاصدی باشیم که آب و هوای مناسبی دارند و سفر را لذت‌بخش‌تر می‌کنند. پاییز همیشه با کوله باری از سرما و بارش فرا می‌رسد اما در این هنگام شهرهایی هم هستند که علاوه بر زیبایی، آب‌وهوای معتدل و دلپذیری دارند. با فرا رسیدن فصل پاییز بازار تبلیغات تور‌های پاییزی داغ می‌شود و جالب اینجاست که این تور‌ها هیچ محدودیتی ندارند و بیشتر مکان‌ها و کشورها در این نوع تورها توصیه می‎شوند، اما باز هم برخی از تورهای گردشگری در تمامی آژانس‌ها مشترک هستند. اکثر آژانس های تورهای گردشگری، مالزی، تایلند، سنگاپور و… را بهترین تورهای خارجی در فصل پاییز معرفی می کنند و دلیل آن را آب و هوای مساعد و قیمت مناسب این تورها اعلام کردند؛ البته این تورها در میان کشورهای آسیایی بهترین پیشنهاد هستند. طبیعتا کشورهای زیبا و دیدنی در دنیا بسیار زیاد است و همین مسئله، انتخاب مقصد را برایمان کمی دشوار می کند. در اینجا لیستی از دیدنی ترین کشور ها را در پاییز تهیه کردیم که شاید در انتخاب مقصد برای سفر پاییزی به شما کمک کند.

لهستان (Poland) یکی از تورهای خارجی در فصل پاییز

در این کشور چشم اندازهای بی نظیر، آثار معماری غنی، کوه ها و طبیعت منحصر بفردی به چشم می خورد. شهر Zakopane یکی از بهترین جاذبه های گردشگری بخصوص در فصل سرما است و امکان کوهنوردی را برایتان فراهم می کند. رستوران های کلبه ای با بهترین غذاها، در دامنه این کوه ها پذیرای توریست ها است. یکی دیگر از شهرهای محبوب لهستان Krakow است که قدمت زیادی دارد، و معماری تاثیر گذار سبک رنسانس در آن به چشم می خورد. چه برای خرید، اسکی و یا گشت و گذار، مطمئنا از سفر به لهستان نهایت لذت را خواهید برد.

پرو (Peru) یکی از تورهای خارجی در فصل پاییز

سرزمین جنگل های بارانی و افسانه ای آمازون و کوه های و رشته کوه های آند (Andes). هرم معروف «ماچو پیچو» در این کشور است و بازنمای دوره امپراتوری اینکا است. مطمئنا سفر به این کشور به شما حس فرهیختگی و فرهنگ خواهد داد.

تانزانیا (Tanzania)

یکی از مهیج ترین کشورها در آفریقا، تانزانیا است. کوه های آتشفشانی بسیار مرتفع کلیمانجارو (بلندترین قلل هفتگانه) در این کشور شهرت بسیار دارد. این سرزمین مسیرهایی فوق العاده برای پیاده روی، کوه نوردی و گشت و گذار برایتان فراهم می کند. تانزانیا دنیای حیوانات عجیب و غریب و دیدنی است و بهترین تجربه تماشای حیات وحش را برایتان فراهم می کند.

دانمارک (Denmark)

دانمارک پایتخت بهترین معماری در دنیاست یکی از تورهای خارجی در فصل پاییز است .سرزمین قصرهای باشکوه، دیدنی ترین برج ها، و کلیساهاست و همچنین جاییست که می توان از موزه ملی دانمارک دیدن کرد. موزه ای با فضای تاریخی منحصر بفرد که وایکینگ ها را به نمایش می گذارد و نقاشی و عکاسی های پیشرفته. برای علاقه مندان هنر و تاریخ، دانمارک بهترین انتخاب است.

پیدمونت، ایتالیا (Piedmont, Italy)

بی شک یکی از تفریحی ترین مکان های دنیا ایتالیا است. برای دوستداران هنر، غذا، و افراد اهل گشت و گذار ایتالیا یک مقصد ایده آل است. این کشور مرکز مشهورترین غذاهای دنیا است. رم، پایتخت فرهنگی که به شما اجازه می دهد از شهر واتیکان، Roman Forum و… دیدن کنید، و در La Porta del Principe می توانید بهترین غذاهای ایتالیایی (انواع پاستا و غذاهای دریایی) را میل کنید. پاییز و به ویژه ماه اُکتبر فصل اوج غذا و نوشیدنی در ایتالیاست، زمانیکه فستیوال قارچ ها، شاه بلوط ها و شکلات برای لذت بردن از طعم فوق العاده آنها ارائه می­شود. همچنین این فصل زمان برداشت تاکستان ها نیز می باشد. پیدمونت با ارائه مناظر پاییزی شگفت انگیز جایگاه غذاهای وسوسه انگیز و نوشیدنی منطقه شمال غربی است. در این منطقه صدها مسیر و جاده پیاده روی برای کشف قله هایی که در پاییز با رنگ های جادویی به آتش کشیده شده اند، وجود دارد.

روسیه (Russia)

روسیه بزرگترین کشور دنیاست و بدون شک یکی از مکان هایی است که در طول زندگی باید از آن دیدن کرد. روسیه چشم اندازها و ساختمان هایی تحسین برانگیز دارد. وجود بزرگترین جنگل های دنیا در این کشور به شما اجازه می دهد از گونه های مختلف گیاهی و انواع حیوانات دیدن کنید. با اینکه روسیه در فصل پاییز سرد است اما همچنان یکی از تورهای خارجی در فصل پاییز است.

مجارستان (Hungary)

این کشور مرکز معماری فوق العاده، بزرگترین پرستشگاه یهودیان در اروپا است. پایتخت این کشور (بوداپست) بعد از ظهر های دل انگیزی دارد، بخصوص وقتی چراغ های شهر روشن می شود، فضا و نوری جادویی می آفریند. در پایان ماه اکتبر با محو شدن گرمای تابستان بوداپست مکانی ایداه آل برای تجربه یک سفر پاییزی است. در طول این فصل، مجارها جشن نوشیدنی ملی و مواد غذایی همراه با فستیوال های سالانه را در حالیکه بسیاری از گردشگران تا سال آینده به خانه بازگشته اند را برگزار می کنند. این شهر بزرگ مکانی بسیار مناسب برای پیاده روی و کشف خیابان های پرهیاهو و کافه های دنج می باشد. گردشگران همچنین می توانند از نزدیکترین تاکستان برای تجربه برداشت در ایگر (Eger)، توکاج (Tokaj) و ویلِنی (Villany) بازدید کنند و یا به پیچ دانوب برای لذت بردن از رنگ های متنوع پاییزی بروند.

استرالیا (Australia)

یکی دیگر از مکان هایی که می توان در لیست تورهای خارجی در فصل پاییز قرار داد استرالیا است. یکی از بزرگترین دلایل شهرت این کشور دیواره بزرگ مرجانی است. استرالیا مرکز بیش از 3000 صخره مرجانی و تقریبا 1000 جزیره است و برای غواصی محیطی بسیار حیرت آور فراهم می کند.

چین (China)

این مکان دارای بهترین وسیله های حمل و نقل در جهان است. محل زندگی 35 هزار گونه حیوان است و از نظر تاریخی بسیار غنی است. چین خاطراتی را برایتان می سازد که در هیچ کجای دیگر نخواهید داشت.

مالزی (Malaysia)

این منطقه مناظر طبیعی بی نظیر، گونه های گیاهی متنوع و حیات وحش منحصر بفردی دارد. برای پرنده بازان، مالزی از ایده آل ترین کشورها است؛ زیرا بیش از 600 گونه پرنده در این مکان زندگی می کند.

هند، بمبئی  (Mumbai, India)

بمبئی یکی از شلوغ‌ترین و زیباترین شهرهای هند است. این شهر هرسال پذیرای گردشگران زیادی از نقاط مختلف است و یکی از توریستی‌ترین مقاصد برای سفر در فصل پاییز به شمار می‌رود. آب‌وهوای بمبئی به‌طورکلی سه حالت دارد. از ماه فروردین تا خرداد هوا بسیار گرم و شرجی است؛ پس ‌از آن از ماه خرداد تا اوایل مهر نوبت به باران‌های موسمی می‌رسد و از اواسط مهر تا اواخر زمستان هوا بسیار ملایم و دلپذیر است. در این ماه‌ها درجه حرارت بین 15 تا 25 درجه سانتی‌گراد است و به‌ندرت احتمال ریزش باران دارد. اگر به بمبئی سفر کردید بازدید از محله‌ی کولابا و دروازه‌ی هند را از یاد نبرید.

اندونزی، بالی (Bali, Indonesia)

جزیره‌ی بالی با آب‌وهوای گرمسیری‌اش یکی از توریستی‌ترین جزایر قاره‌ی آسیاست و به عنوان یکی از تورهای خارجی در فصل پاییز پیشنهاد می شود. در هر فصلی از سال که باشید سفر به بالی یکی از بهترین انتخاب‌هاست. زیبایی‌های منحصربه‌فرد این جزیره در هیچ وضعیت آب‌وهوایی قابل‌چشم‌پوشی نیست اما اگر زیادی از رطوبت و باران خوشتان نمی‌آید بهتر است زمستان راهی بالی نشوید. در باقی فصول سال روزها آفتابی و شب‌ها خنک است و آفتاب روزانه مطمئناً آن‌قدر داغ نخواهد بود که شما را از گردش و تفریح بازدارد. در فصل پاییز اندکی از گرمای آفتاب هم کاسته می‌شود و در کل پاییز فصل خوبی جهت تفریح و گردش در بالی است.

ترکیه، استانبول  (Istanbul, Turkey)

استانبول بعد از سقوط از گرمای طاقت فرسای تابستان و ورود به سرمای شدید زمستان با هوایی بسیار مطلوب انتخاب بسیار مناسبی برای انجام سفر در فصل پاییز خواهد بود. این شهر افسانه ای با معماری خیره کننده برای به ارمغان آوردن سفری لذت بخش و به دور از شلوغی در انتظار شماست. از قدم زدن در خیابان های باریک و پر پیچ و خم این شهر فوق العاده لذت ببرید. استانبول با ارائه غذاهای لذیذ و  وسوسه انگیز مانند بورِک و گوشت پر شده با سیب زمینی و پنیر انتخاب بسیار مناسبی برای علاقمندان به غذا نیز خواهد بود. استانبول بزرگ‌ترین و پر زرق ‌و برق‌ترین شهر ترکیه است. اگر گرما و رطوبت تابستان و باران و برف‌های طاقت‌فرسای زمستان را از نظر بگذرانیم باقی ماه‌ها برای سفر به استانبول عالی است. اواخر شهریور تا اواخر آبان ماه بهترین زمان سفر به استانبول است درجه حرارت در این ماه‌ها بین 16 تا 24 درجه سانتی‌گراد بوده و هوای ملایمش جان می‌دهد برای تفریح و گشت‌وگذار. محبوب‌ترین بناها جهت بازدید در استانبول بناهای تاریخی چون مساجد و قصرهای باستانی هستند که هرکدام با سبک معماری منحصربه‌فردشان خودنمایی می‌کنند؛ اما در این شهر بناهای مدرن هم کم به چشمتان نخواهد خورد.

تایلند، پوکت (Phuket, thailand)

پوکت بی‌شک قطعه‌ای از بهشت است که در زیبایی همتا ندارد و همیشه در لیست تورهای خارجی در فصل پاییز گنجانده می شود. پوکت هم مثل بالی از جزایر گرمسیری جهان است که هرسال در ماه‌های آبان تا بهمن پذیرای گردشگران زیادی است. این ماه‌ها در بین مردم بومی به فصل خنک شهرت دارند و بهترین آب‌وهوا جهت سفر به پوکت در همین فصل است. در این فصل هوا معتدل است اما چون بارش بسیار ناچیز است بهترین زمان برای تفریحات آبی چون شنا به‌حساب می‌آید. دو ساحل معروف آن پاتونگ و کارون با ایجاد امکانات مناسب جهت تفریحات آبی و شنا، و برنامه‌های شبانه‌ای چون آتش‌بازی و اجرای نمایش و رقص فیل‌ها از شلوغ‌ترین سواحل عمومی پوکت به شمار می‌روند.

امارات متحده‌ی عربی، دبی (Dubai, United Arab Emirates)

یکی دیگر از مکان هایی که برای تورهای خارجی در فصل پاییز پیشنهاد می گردد دبی است. دبی یکی از شهرهای امارت متحده‌ی عربی است که هرسال گردشگران زیادی را از سراسر جهان به سمت خود جلب می‌کند. شاید دبی ازنظر تاریخی چندان غنی نباشد اما برج‌های مدرن و بازارهایش ظرفیت این را دارند که شما را به نحوی سرگرم کنند که گذر زمان را به‌هیچ‌وجه حس نکنید. دبی در تابستان آن‌قدر گرم و شرجی است که تاب‌وتوان شما را برای تفریح می‌گیرد اما از اواسط پاییز تا اواخر زمستان خنک است و هوای دلپذیری دارد و چون بارش دبی تقریباً در تمامی فصول کم است جای هیچ نگرانی برای سفرتان نخواهد بود.

پِرتشِر و پل اُورچی، اسکاتلند (Perthshire& Bridge of Orchy, Scotland)

اغلب برای درختان بسیار بزرگ اسکاتلند به پِرتشِر اشاره می شود. یکی از باشکوه ترین مکان ها در اروپا که به دلیل پاییز نفس گیر و زیبایی های شگفت انگیزش در کل کشور مشهور می باشد. در اینجا انعکاس تصویر دامنه های پوشیده از درختان در رودخانه ها و دریاچه ها فرصتی بسیار ایده آل را برای گرفتن عکس های خیره کننده ایجاد می کند. بسیاری از دیدنی ترین و شگفت انگیزترین نقاط در اطراف دریاچه تامِل (Tummel) و مسیر تپه کِلی کِرانکی (Killiecrankie) و ناک (Knock) می باشد. از پیاده روی در تپه ناک لذت ببرید و غرق در تماشای منظره نفس گیر جنگل ها و قله های مرتفع شمالی شوید.

پل اُورچی نیز یک دهکده است که در عمق ارتفاعات اسکاتلند و در  میان منظره ها و چشم اندازهای باورنکردنی قرار گرفته است. با اقامت در هتل اینوِرورِن (Inveroran Hotel) در قلب بسیاری از بهترین علاقمندی های اسکاتلندی قرار خواهید گرفت و به کوه های بلند، نوشیدنی ها و قلعه ای جادویی که از دور در غبار محو شده دسترسی خواهید داشت. در دریاچه تالا (Tulla) غرق در تماشای انعکاس بی نظیر رنگ های طلایی و درخشان پاییزی در آب درخشان پرتلالو آن شوید. در غرب کوهستان یک مسیر پیاده روی فوق العاده متصل به میلگای (Milngavie) در خارج از گلاسکو (Glasgow) تا ارتفاعات فورت ویلیام (Fort William) در نظر گرفته شده است. با قدم زدن در این مسیر شگفت انگیز و عبور از پل اُورچی خاطره ای به یاد ماندنی از یک پیاده روی ایده آل در یک روز زیبای پاییزی را برای خود رقم زنید.

کامبریا، انگلیس (Cumbria, England)

کامبریا منطقه ای ایده آل برای لذت بردن از تماشای رنگ های پاییزی، مناطق شگفت انگیز جنگلی مانند پارک جنگلی گِرایزدِل (Grizedale Forest Park) با چشم انداز مسحور کننده به رشته کوه ها که جایگاه کاج های سبز و درختان راش است، خواهد بود. همچنین اگر تمایل به نوشیدن یک لیوان ماءالشعیر محلی یا آب سیب دارید به یکی از بارهای این منطقه مانند کِرک اِستون (Kirkstone Pass) بروید.

بروژ، بلژیک (Bruges, Belgium)

شهرستان قرون وسطایی بروژ یکی از زیباترین شهرستان های اروپاست، جاییکه در پاییز ساختمان های تاریخی اش با رنگهای قرمز و طلایی غنی پوشش داده می شوند. انعکاس این رنگ های جادویی صحنه ای بسیار عاشقانه و همانند عکس های رویایی را ایجاد می کند. بسیاری از فروشگاه ها و بازارهای روباز این شهر در ماه نوامبر باز هستند. امتحان شکلات بسیار مشهور این منطقه که به شکل نوشیدنی سرو می شود را فراموش نکنید، همچنین حتماً به کافه دِ پراوِری (De Proeverie) جایی که به ارائه بهترین شکلات های داغ در بروژ معروف است، بروید و از نوشیدن یک فنجام شکلات وسوسه انگیز در این مکان لذت ببرید.\

دوبِروونیک، کرواسی (Dubrovnik, Croatia)

این شهرستان بسیار زیبای کرواتی در امتداد ساحل آدریاتیک (Adriatic) مکانی فوق العاده را برای تجربه تعطیلاتی رویایی و مقرون به صرفه با قیمت خیلی پایین تر از شهرهای ساحلی اروپا به ویژه دز فصل پاییز را ارائه می دهد. در این زمان از سال با وجود اینکه آب و هوا هنوز گرم است اما جمعیت پراکنده شده. از این سواحل خیره کننده بدون اینکه با دیگر گردشگران برخورد داشته باشید، لذت ببرید، برای انجام فعالیت های مهیج پیاده روی در کوه به خارج از شهر ببرید و با تماشای مناظر خیره کننده و رنگ های جادویی پاییز لذتی وافر را تجربه نمایید و سرشار از نشاط شوید.

ویکلو، ایرلند (Wicklow, Ireland)

کوه های ویکلو ایرلند در تمام طول سال مناظری بسیار خیره کننده را ارائه می دهد. سفر در فصل پاییز به این مکان نه تنها فرصت تماشای آسمان آبی روشن و درختان پوشیده شده از برگ های طلایی پاییزی را برایتان فراهم می کند، بلکه احتمال دیدن آبشارهای بیشتری در این فصل نسبت به بقیه طول سال برایتان به وجود می آید. این منطقه شگفت انگیز مکانی بسیار مناسب برای کاوش مکان های تاریخی مانند گِلِندِلا (Glendalough) یکی از مهم ترین ایستگاه های رهبانی مهم کشور که در قرن شانزدهم توسط سِینت کِوین St. Kevin تاسیس شد، می باشد. در هنگام وقوع طوفان به یکی از بارهای فوق العاده این مکان بروید و با حرم سوزان آتش گرم شده و به استراحت بپردازید.

بایرن، آلمان (Bavaria, Germany)

در جنوب آلمان می توانید دیدنی ترین مناظر از جنگل های بی پایان آلپ تا تضاد زیبای رنگ با نشستن برف بر روی کوه ها را مشاهده کنید. فصل پاییز زمان برگزاری فستیوال هایی نظیر اُکتُبِرفِست (Oktoberfest) و انجام فعالیت های متنوعی در فضای باز مانند پیاده روی در کوه های آلپ، کالسکه سواری و امتحان ماءالشعیرهای محلی در کارخانه باواریا می باشد. شهر بایرن 25 قلعه تاریخی و کاخ مانند قلعه نوی شوآن اِشتاین (Neuschwanstein)، کاخ لیندِرهوف (Linderhof)، قلعه نورنبِرگ و قلعه دِ بورگ هائُزِن (The Burghausen) را داراست.

آرِگون و پویگسِردا، اسپانیا (Aragon & Puigcerda , Spain)

آرِگون در قسمت شمال شرقی اسپانیا و در قلب پِرِنیز (Pyrenees) و مرز فرانسه قرار گرفته است. در پاییز محدوده دما در بالاترین نقطه 70 درجه سلسیوس و در نقطه متوسط آن 60 درجه سلسیوس می باشد. این محدوده دمایی با توجه به به بازه های زمانی مختلف در طول فصل تغییر می کند. این مکان تمام ویژگی ها و شگفتی های طبیعی از کوه های بی نظیر و قله های شگفت انگیز را ارائه می دهد و همچنین جایگاه پارک ملی اُوردِسا و مونتی پوردیدو (Ordesa and Monte Perdido National Park) که اولین پارک ملی اسپانیاست، می باشد. جایی که علاوه بر رنگ های متنوع پاییزی فرصت تماشای حیات وحش خیره کننده و آبشارهای جذاب برای شما فراهم می شود.

پویگسِردا نیز پایتخت منطقه سِرِندا (Cerdana) است، یک روستای زیبا که تعداد زیادی از بوتیک ها، رستوران ها و همچنین مکان های تاریخی را مانند یک مرکز شهر بزرگ ارائه می دهد. این مکان همچنین دارای مسیرهای پیاده روی و نقاط شگفت انگیز برای کشف درخشش و زیبایی های رنگ های درخشان و طلایی پاییز می باشد. پَسینگ دِل اینمورِیتز (Passeig dels Enmorats) یکی از بهترین مکان ها برای تماشای شروع برگ­ریزان پاییز خواهد بود. یک دنباله خط درختی در خروجی روستا قرار دارد، جاییکه مسیر یک پیاده روی آسان برای سپری کردن اوقات در صبح یا بعدازظهر است. دوربین خود را بردارید و به قدم زدن در امتداد سواحل پوشیده از درخت دریاچه پویگسِردا و پارک شییِربِک ( Schierbeck Park) برای تماشای بهترین نقاط شهر در این فصل بپردازید.

پِراگ، جمهوری چک (Prague, Czech Republic)

پراگ در فصل پاییز جادویی و شگفت انگیز است، گرچه در این فصل این شهر بازدیدکننده کمتری دارد ولی روزهایی رویایی دارد. درخشش طلایی این فصل یک فضای احساسی عاشقانه و رمانتیک برای گریزی از شلوغی های شهر است. غذاها و نان های چک بی نظیرند. قدم زدن قبل از غروب آفتاب بر روی قلعه تپه جایی که دارای چشم اندازی وصف نشدنی از پشت بام قرمز پِراگ و مناره هزاره می باشد، بسیار لذت بخش خواهد بود. در فصل پاییز درک و مشاهده جاذبه های نمادین پراگ همراه با جمعیتی کمتر بسیار آسان تر می باشد. در اوایل ماه اکتبر رنگ های مسی، قرمز و نارنجی درختان این شهر را می پوشانند و روح تازه ای به آن می بخشند. برای تماشای نمایش مادر زیبایی های طبیعی به پارک های عمومی این شهرستان بروید.

یوکانچ، اسلوونی (Ukanc, Slovenia)

دهکده یوکانچ در کرانه غربی دریاچه بُورِی (Bohinj) در بالای منطقه کارنیولا (Carniola) اِسلووانی قرار دارد. در اینجا بازدیدکنندگان می توانند از تله کابین برای سفر به قله کوه وُگُل (Vogel) و تماشای چشم اندازهای چشم گیر اروپا استفاده نمایند. در فصل پاییز این مکان بسیار زیبا و خارق العاده می شود و انعکاس رنگ های قرمز و طلایی در دریاچه منظره ای بسیار رویایی را به وجود می آورد. یوکانچ همچنین نقطه شروع مسیر پیاده روی یک ساعته به سمت آبشارهای ساویکا (Savica) می باشد. برای افرادی که تمایل به انجام پیاده روی طولانی مدت هستند، سفر یک روزه به دریاچه های سِون (Seven Lakes) قطعاً انتخاب بسیار مناسبی برای آنها خواهد بود.

دره لوآه، فرانسه (Loire Valley, France)

دره لوآه همراه با زمین 185000 جریبی انگور که همه جا گسترانده شده در ماه اکتبر هنگامیکه در قله کوه ها جشن رقص رنگ ها بر پا می شود، نمایش خیره کننده ای را ارائه می دهد و چشم را نوازش می کند. در این هنگام از سال این دره با بوسه پاییزی قرین شده و باغ های انگور آن در رنگ های طلایی، قرمز و نارنجی غرق می شوند. برخی پاییز در این منطقه را با پاییز انگلستان که یکی از محبوب ترین و مقاصد اروپا برای سفر در این فصل است، مقایسه می کنند.

آهونبودِن، اتریش (Ahornboden, Austria)

آهونبودِن در نزدیک منطقه نقره ای اتریش یعنی اینسبراک (Innsbruck) و در میان قله ای 1220 متری کوه های آلپ قرار گرفته است. در این جا یک علفزار کوهستانی بسیار آرام با هزاران درختان افرا رنگارنگ با تلفیق رنگ های زرد و قرمز جادویی پاییز منظره ای خارق العاده و چشم نواز را ایجاد کرده است. قدمت برخی از این درختان شگفت انگیز به 600 سال هم خواهد رسید. آخرین فرصت برای انجام فعالیت پیاده روی قبل از ورود به زمستان می باشد. در این فصل حجم گردشگران به صورت قبل توجهی کاهش یافته و معاملات و فرصت های سفر مناسبی برای کسانی که با کمبود بودجه مواجه اند، فراهم خواهد شد.

لوگانو، سوئیس (Lugano, Switzerland)

شهر زیبای لوگانو در منطقه جنوب سوئیس، مرز ایتالیا بر روی سواحل دریاچه لوگانو و زیر سایه کوه های جنوبی رشته کوه های آلپ قرار گرفته است. این مکان یکی از زیباترین مقاصد در تمام طول سال است، اما بازدید از آن در فصل پاییز زمانیکه دمای سوزان تابستان جای خود را به آب و هوای معتدل داده و محیطی که توسط رنگ های جادویی پاییزی طراحی شده، بسیار هیجان انگیز خواهد بود. سفر به لوگانو در اولین تعطیلات آخر هفته ماه اُکتبر فرصت شرکت در جشنواره پاییزی با ارائه موسیقی فولکلور و همچنین جشن لنگور را برای بازدیدکنندگان فراهم می آورد.

دره دورو، پرتغال (Douro Valley, Portugal)

دره رودخانه دورو پرتقال در فصل پاییز به دریایی شعله ور از رنگ های قرمز، نارنجی و زرد تبدیل می شود و درخت های انگور قرار گرفته در امتداد رودخانه آماده وارد شدن به فصل زیبای زمستان خواهند شد. این منطقه یکی دیگر از نقاط داغ و محبوب برای غذا و نوشیدنی در فصل پاییز می باشد. دره دورو یکی از قدیمی ترین تاکستان ها در جهان را دارد. در سراسر این سرزمین خیره کننده محلی ها غذاهایی بسیار دلنشین مانند گوشت و نان تازه را در ون هایشان به فروش می رسانند. آب انگور دورو مطمئناً بهترین آب انگوری خواهد بود که تا به حال نوشیده اید، طعمی به یاد ماندنی که احتمالاً مشابه آن را در هیچ جای دنیا نخواهید یافت. برای امتحان نهایت احساس لذت سفر گردشگری با قایق در امتداد رودخانه 200 کیلومتری را انتخاب نمایید و در حالیکه مشغول نوشیدن یک لیوان آب انگور شیرین محلی هستید لذتی وافر را تجربه نمایید.

ترانسیلوانیا، رومانی (Transylvania, Romania)

ترانسیلوانیا افسانه ای با داشتن قلعه های بسیار با شکوه قرون وسطی و مهتابی مه آلود از گذشته مکانی بسیار جادویی برای غرق شدن در رویاهای دست نیافتنی بوده است. با عبور از فاصله 90 کیلومتری از طریق کوه های فاگاراس که با بیش از 20 قله و ارتفاع بیشتر از 2400 متر بزرگترین رشته کوه های جنوب کارپاتیانس است و به دلیل پیچ های تند و نفس گیر و شاخ و برگ های پاییزی خیره کننده اش بسیار مشهور می باشد، فرصت تماشای رنگ های جادویی در فصل رویایی پاییز را برای خود فراهم سازید.

اُسلو، نروژ (Oslo, Norway)

تغییرات فصلی در شمال اروپا بسیار قابل توجه خواهد بود. زمانی که برگها شروع به ریزش می کنند، مناطق جنگلی زندگی جدیدی را آغاز می کنند و این تغییرات اسلو را به مکانی ایده آل برای پیاده روی های شبانه یا سفر جستجوی گری در روز درحالی که روزهای این منطقه بسیار کوتاهند تبدیل کرده است. این شهر جایگاه پارک های خوش منظره ای است که در فصل پاییز زیبایی هایشان دو چندان می شود. قلعه آکِشوس (Akershus Fortress) و پارک وِیگِلَند اِسکالپچِر (Vigeland Sculpture Park) در روزهای آفتابی منظره ای خیره کننده ای را به نمایش می گذارند. برای تماشای شگفتی های طبیعی به جنگل اُوشلومارکا (Oslomarka Forest) جایی که می توانید زیبایترین جادوی رنگ ها و زیباترین پاییز کشور را ببینید، بروید.

5/5 - (2 امتیاز)
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *