راهنمای سفر به بوداپست مجارستان

 راهنمای سفر به بوداپست مجارستان در سه روز

سفر به بوداپست می تواند یک انتخاب بی نظیر برای گردش آخر هفته در اروپا باشد. اگر به دنبال گردش آخر هفته در اروپا هستید، بوداپست با معماری بی نظیر، غذای های خوشمزه مجاری، بازار های خیابانی پر نشاط و موزه هایی با کلاس جهانی، می تواند انتخاب شما باشد.

بوداپست در سه روز

نویسنده مهمان ما استفان پیدروسزنی، نکات مفید خود را برای سفری سه روز به بوداپست به همراه برنامه سفر برای جاهای دیدنی و اسکان، به اشتراک می گذارد. راهنمای سفر به بوداپست در زیر آمده است.

روز اول برنامه سفر به بوداپست

بعد از رسیدن و  ثبت اقامت در هتل، نوبت به رفتن به شهر می رسد. در اینجا نکاتی در مورد محل اقامت در بوداپست آورده شده است. احتمالا صرف سه روز در بوداپست با پای پیاده آسان خواهد بود، زیر این شهر بسیار صاف است و چرخیدن در آن زحمتی ندارد. اما با این وجود می توانید با تهیه یک بلیط سه روزه مترو، از سرویس حمل نقل عمومی، «بوداپست کارت» استفاده کنید که حمل  نقل رایگان و امکان تخفیف برای ورودی بسیاری از مکان ها و جاذبه ها را ارائه می نماید و حتی  ایده های بیشتری برای آنچه می توانید در این شهر انجام دهید به شما می دهد.

احتمالا تا الان ممکن است احساس گرسنگی کرده باشید، بخصوص اگر مدت زیادی بعد از سفری طولانی از هواپیما یا قطار پیاده شده اید. در این حالت، ممکن است بخواهید با گذر از مرکز شهر به منطقه قدیمی و یهودی نشین (در زبان مردم بومی به منطقه 7 معروف است) بروید که در آنجا رستوران ها و میخانه های بسیار قدیمی را خواهید یافت. در حالی که در شهر پرسه می زنید، چند ساختمان متروک توجه شما را جلب خواهند کرد که در حقیقت در مجارستان به «میخانه های مخروبه» معروف است.

توریست ها و افراد بومی برای خوردن یا نوشیدن به این منطقه می آیند. محیط پر جوش آن و سبک معماری بی نظیرش که در طول هفته بخصوص در آخر هفته ها جمعیت زیادی را به سوی خود می کشد با حضور مردم زنده است.

برای شروع، توصیه ما این است تا از سیمپلا کرت آغاز کنید که یکی از بهترین بار های «مخروبه» در بوداپست است و  اولین باری بوده است که در این منطقه باز شده است. در هر اتاق تم سبک طراحی خاصی خودنمایی می کند و همیشه نوشیدنی های ترکیبی و کوکتل مختلفی در دسترس است.

هر وقت تصمیم گرفتید می توانید وارد یکی از این فروشگاه ها یا پیشخوان هایی که توجه شما را جلب می کند، بشوید بسیار از آن ها اشیاء قدیمی و عتیقه می فروشند که در هیچ جای دیگر آنها را نخواهید یافت. برخلاف جمعیت توریستی، قادر خواهید بود تا فروشگاه های بی نظیر فروش کالاهای محلی را پیدا کنید. البته در جاهای دیگر شهر به این آسانی نیست و این یکی از ویژگی هایی است که سیمپلا کرت را بسیار خاص می سازد.

حتی اگر گرسنه نباشید، کافه های جالبی در منطقه وجود دارند، به همین منظور میتوانید به سرعت نگاهی داخلشان بیندازید تا از پیدا کردن جایی مناسب مطمئن شوید. یک فنجان کاپوچینو یا یک نوشیدنی گرم بردارید و در صورت مساعد بودن هوا در بیرون در حیاط خلوت بنشینید و از منظره و تماشای شهرِ در حال حرکت لذت ببرید. نگران گم شدن در این محله نباشید، پیدا کردن راه برای بازگشت به مرکز شهر آسان است. با این وجود گم شدن می تواند ارزشش را داشته باشد. هر یک از خیابان ها در اینجا جذابیت ها و زیبایی های خاص و پنهان خود را دارند و منتظر شما هستند تا کشفشان کنید.

جایی برای اقامت آخر هفته در بوداپست

  • هتل کمپینسکی کورنیواس در مجارستان

هتل کمپینسکی کورنیواس انتخابی عالی برای اقامتی اشرافی در قلب بوداپست است. پارک ماشین توسط مستخدم و خدمات مسافربری، بازدید شما را تا جای ممکن راحت میسازد در حالی که در اتاق های بزرگ، و راحت استراحت می کنید. عاشقان غذا از رستوران نوبو در هتل لذت خواهند برد که تنها رستوران از نوع خود در اروپای مرکزی است. قیمت ها و رزرو  را در اینجا چک کنید.

  • بوسکو بوداست و مجموعه اتوگراف

بوسکو بوداست و مجموعه اتوگراف، سبک معماری بی نظیر با نمای خارجی خوش منظره ای را به نمایش می گذارد که به خودی خود، آن را به یک جاذبه توریستی تبدیل می نماید. در داخل، ستون های مرمر، دیوارنگاری های قدیمی و گچ بری هایی با تاج طلا که با شمعدان ها و  مرمر های اتاق خود، هماهنگ هستند، پیدا خواهید کرد. در طبقه هم کف در رستوران برای خوراک های اعیانی مجاری توقف کنید. قیمت ها و رزرو  را در اینجا چک کنید.

روز دوم سفر به بوداپست

حالا تعطیلات بلند آخر هفته  با یک روز کامل دیگر در پیش به طور جدی آغاز شده، از این رو بهترین زمان برای رفتن به قلعه بودا و مجموعه های اطراف آن است.

بازدید از بودا کاسل (قلعه بودادر بوداپست

رسیدن به قلعه آسان است، می تواند از حمل و نقل عمومی استفاده کنید، یک تاکسی اینترنتی (اوبر) بگیرید یا از مرکز شهر تا ورودی اصلی قلعه را پیاده بروید. نمای خارجی قلعه بودا تاثیر گذار و خوش منظره است، با جزئیات بیشمار معماری که توجه شما را جلب خواهند کرد.

یکی از موارد قابل توجه در بازدید از قلعه، نمای شگفت انگیز آن بر فراز بوداپست است. از سکو های تماشا، نمایی به هم پیوسته از شهر را می توان مشاهده کرد که فرصت شگفت انگیزی برای عکسبرداری خواهد بود. در یک روز صاف و آفتابی، می توانید قصر سلطنتی سینت استفان را که در بالای خط افق خودنمایی می کند و همچنین دیگر مکان های دیدنی مانند تالار بازار و  پارلمان  مجارستان را دید.

سنگر فیشرمن در بوداپست

زمانی که تماشای لذت بخش خود از مناظر را به پایان رساندید، به سمت سنگر فیشرمن که سازه ای تاریخی درست در کنار قلعه است، بروید. می توانید در امتداد سکو های تماشا قدم بزنید و حتی فرصت های بیشتری با مناظر شگفت انگیزی از شهر پیدا کنید. در طول تابستان، مکانی برای نشستن در بیرون در یک کافه درست در روی سنگر فیشرمن ایجاد می شود، پیشنهاد ما این است که حتما یک قهوه یا نوشیدنی سرد بگیرید و از تماشای منظره پایین لذت ببرید.

کلیسای ماتیوس در بوداپست

چند قدم آن طرف تر از سنگر فیشرمن، کلیسای ماتیوس قرار دارد که یکی از تأثیرگذارترین کلیسا های بوداپست بشمار می رود. در طول روز، می توانید وارد کلیسا شوید و توصیه ما این است که اگر می خواهید نگاهی بهتر به داخل خوش منظره آن بیندازید، می توانید وارد آن شوید.

حالا دیگر وقت ناهار رسیده است. در پایین خیابان بین سنگر فیشرمن و قلعه بودا، چند کافه و رستوران کوچک قرار دارد. حالا زمان خوبی برای خوردن و استراحت کوتاهی برای پاهایتان است، چرا که هنوز کمی از پیاده روی در داخل فروشگاه ها باقی مانده.

بعد از ناهار، توصیه ما رفتن به یکی از موزه ها در مجموعه قلعه بودا است که در آنجا موزه تاریخ بوداپست و گالری ملی مجارستان را خواهید یافت، هر دوی آنها بهترین مکان ها برای بازدید در بوداپست برای علاقه مندان به فرهنگ است. از آنجایی که این دو مکان بسیار بزرگ هستند و بازدید از یکی از آنها تقریبا چند ساعت طول خواهد کشید، بازدید از هر دو موزه در یک روز ایده خوبی به نظر نمی رسد.

گالری ملی مجارستان در بوداپست

در گالری ملی مجارستان، مجموعه ای از هنر های زیبای مجاری و همچنین شاهکار های بین المللی پیدا خواهید کرد. یک راهنمای انگلیسی در دسترس است و  تابلو های اطلاعات در گالری به زبان انگلیسی نوشته شده است. همیشه نمایشگاه های جدیدی در گالری در حال برگزاری است، از این رو ، می توانید وب سایت را چک کنید یا از دفتر توریستی در مورد نمایشگاه در حال برگزاری سوال کنید.

اطلاعات برای بازدیدکنندگان: وب سایت گالری ملی مجارستان،  ورودی 1800 HUF (برابر با 5 پوند، 6 یورو، 7 دلار). گالری بین ساعات 10 صبح تا 6 شب در طول هفته باز است و یکشنبه  ها تعطیل است.

موزه تاریخ بوداپست

موزه تاریخ بوداپست انتخابی عالی برای علاقه مندان به تاریخ است. در اینجا می توانید در مورد تاریخ بوداپست در طول 2000 سال و  چگونگی توسعه شهر بدانید.

اطلاعات برای بازدیدکنندگان: موزه تاریخ بوداپست – هزینه، بین 1800 تا 2000 HUF (از 5 دلار، 6 یورو، 7 دلار)، بسته به زمان بازدید دارد، موزه از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر باز است و در روز های یکشنبه بسته است.

بازدید از چشمه آب گرم در بوداپست

بعد از صرف بعد از ظهر در موزه و مجموعه قلعه بوداپست، حالا زمان استراحت فرا رسیده! تعطیلات آخر هفته شما در بوداپست بدون بازدید از یکی از چشمه های آب گرم در بوداپست، کامل نخواهد بود. یکی از بهترین حمام های آب گرم در بوداپست حمام های سچنیایی هستند هرچند که پیشنهاد ما به شما حمام های گلرت است که بسیار به قلعه نزدیک تر است.

چشمه آب گرم گلرت بخشی از یک هتل است؛ زمانی که در سال 1918 باز شد بهترین حمام خانه در نوع خود در شهر بود. حتی امروزه، هنوز مکانی جالب برای بازدید است و مثل بقیه چشمه های طبیعی در شهر شلوغ نیست. این حمام جز آنهایی است که شهروندان محلی هم از آن استفاده می کنند.

در داخلT مجموعه ای عظیم از چشمه طبیعی با کاشی های رنگی، ستون های رومی و سقفی شیشه ای وجود دارد که باعث بوجود آمد نورهای طبیعی زیادی در محیط می گردد. همچنین چهار استخر درمانی، شش استخر سر پوشیده و دو استخر سرباز برای استفاده وجود دارد.

فایده های درمانی و پزشکی زیادی برای بازدید از چشمه های طبیعی وجود دارد، جای تعجب ندارد که چرا این مکان ها تا این حد برای توریست ها و افراد بومی محبوب هستند. بعد از بودن در این محیط، احساس آرامش و جوانی خواهید کرد و برای سیاحت بیشتر آماده خواهید شد.

فراموش نکنید کنید که برای استفاده از چشمه ها به لباس شنا نیاز دارید، بنابراین حواس تان باشد تا قبل از گردش روزنانه کیف خود را آماده کرده باشید. برنامه ریزی کنید تا ساعاتی را برای لذت بردن در چشمه های آب گرم طبیعی صرف کنید تا در شب خوابی آرام را تجربه کنید.

گردش در رودخانه دانوب در مجارستان را امتحان کنید

بسته به زمانی که برای گردش در رودخانه دانوب برنامه ریزی کرده اید، که معمولا همراه با صرف شام و  لذت بردن از مناظر آرامش بخش در بوداپست است، می توانید از بعضی از بهترین مناظر پارلمان مجارستان و  نواحی کنار رودخانه در این گردش هم لذت ببرید.

خطوط گردشی مختلفی برای انتخاب وجود دارد و بعضی از آنها وعده شام را هم ارائه می کنند. این می تواند راهی عالی برای لذت بردن از غذا در حالی که بر روی رودخانه دانوب شناور هستید و چشم‌انداز های بی نظیر را مورد تحسین قرار می دهید، باشد.

اگر به گردش روی آب علاقه ای ندارید، پس می توانید به مرکز شهر بروید. در مناطق اطراف هتل بچرخید، همچنان که رستوران های زیادی در قسمت مرکزی بوداپست وجود دارد.

مکانی برای اسکان در طی گردش در بوداپست

  • هتل آریا در بوداپست

هتل آریا ترکیبی از سبک مدرن و  کلاسیک آرامش بخش را به نمایش می گذارد. طراحی تمامی اتاق ها توسط سبک های مختلف موسیقی الهام گرفته شده که اگر به دنبال جایی آنتیک و اشرافی می گردید، این هتل را به انتخابی عالی تبدیل می کند. می توانید از نوشیدن در بار پشت بامی هتل لذت ببرید یا با دیگر میهمان در ضیافت روزانه شراب و پنیر شرکت کنید. قیمت ها و رزرو  را در اینجا چک کنید.

  • هتل بار بودا در کاخ کلوتید بوداپست

چند قدم آن طرف از جاذبه های اصلی شهر، هتل بار بودا در کاخ کلوتید بوداپست، هتلی 5 ستاره است که برای میهمانان هر آنچه که برای یک بازدید کوتاه و راحت نیاز دارند را فراهم می کند. اتاق ها طراحی سبک استعماری آسیایی را نشان می دهند و میهمانان می توانند از نمای باور نکردنی شهر از  لژ پشت بام هتل لذت ببرند. برای اینکه اقامت خود را بهتر کنید، می توانید از خدمات کامل چشمه آب گرم فنلاندی در هتل با انواع مختلفی از پذیرایی های در دسترس استفاده نمایید. قیمت ها و رزرو  را در اینجا چک کنید.

روز سوم سفر به بوداپست

سفر سه روزه ما به بوداپست ادامه پیدا می کند اما امروز تجربه آرامش بخش تری خواهیم داشت، بخصوص بعد از ماجرا جویی های دیروز. در صبح، توصیه ما این است تا به سمت تالار بازار اصلی بروید که بزرگترین بازار شهر است. صدها غرفه مختلف تولیدات فصلی، ادویه های نامتعارف، گوشت محلی، سوغات، زیور آلات ارزان و هر چیزی که بخواهید می فروشند.

بازار به طرز گمراه کننده ای بزرگ به نظر می رسد، در نتیجه توصیه ما گشتن در اطراف و توقف در هر غرفه ای است که ممکن است برای شما جالب به نظر رسد. در گرفتن برش های کالباس مجاری شک نکنید، سوسیس کباب شده را امتحان کنید یا مقداری سوغاتی دست ساز بخرید.

در طبقه دوم می تواند از غرفه لانگوس دیدن کنید. این یک غذای مخصوص مجاری است و با نگاهی از آنچه گفته شد می توان نتیجه گرفت که غذایی خوشمزه است. بازار همچنین جای عالی برای خرید  پاپریکای اصیل مجاری، عسل محلی و زعفران است. حتی می توانید در اینجا و قبل از ادامه گردش روزانه خود، چیزی برای ناهار پیدا کنید.

بعد از گشتی در بازار، توصیه ما به شما سوار شدن بر یک قطار شهری و رفتن به سمت جزیره مارگارت است. در این جزیره یکی زیباترین پارک های شهر قرار داد، که مکانی عالی برای فرار از ازدحام توریست ها و زندگی شلوغ شهری است.

در جزیره، پیکره های سنگی بی نظیر و تعداد دیگری از جاذبه های شگفت انگیز را خواهید دید. همچنین تعدادی از خرابه های به جا مانده از قرون وسطی، تفریح گاه سلامتی با چشمه، استخر شنا و حتی باغ وحش کوچکی را خواهید یافت. در مرکز جزیره آب نمایی موزیکال است که در طول روز جریان آب را هماهنگ با موسیقی و حرکات موزون نشان می دهد.

بعد از سیاحت در جزیره، وقت آن می رسد تا به سمت مرکز شهر روید و از پارلمان مجارستان بازدید نمایید. مطمئن شوید تا در امتداد پیاده روی رودخانه دانوب قدم می زنید جایی که مناظر زیبایی از مجموعه قلعه بودا و سنگر فیشر پیدا خواهید کرد.

زمانی که به ساختمان پارلمان رسیدید، توصیه ما قدم زدن در تمامی محوطه آن است. خود ساختمان  با جزئیات منحصر به فرد سبک طراحی و فرصت های زیادی برای عکس برداری، یک شاهکار معمار محسوب می گردد. بعد از اتمام گردش در بخش خارجی، می توانید برای گردش به داخل ساختمان بروید که فرصتی غیر قابل چشم پوشی برای علاقه مندان به تاریخ و معماری است. تور پارلمان چیزی در حدود 2400 تا 6000 HUF (از 7 پوند، 8 یورو و 9 دلار) هزینه خواهد داشت و  یک ساعت به همراه یک راهنمای تور به طول خواهد انجامید.

حالا دیگر باید به آخر روز رسیده باشیم. اگر تا حالا به محل اقامت بازنگشته اید پیشنهاد ما این است تا راه خود را در امتداد رودخانه دانوب به سمت مرکز شهر ادامه دهید. افق بوداپست به خصوص با مجموعه قلعه در آسمان شب منظره جادویی خلق می کند که در آن، هر چیزی با نور زرد چشم نوازی روشن می شود.

از آخر هفته خود در بوداپست لذت ببرید.

صرف سه روز در بوداپست برای تماشای بخشی از زیبایی که این شهر ارائه می کند، کافی به نظر می رسد، بخصوص وقتی که با دیدن این زیبایی ها ترک این شهر سخت تر میگردد. خوشبختانه این سفرنامه بوداپست به شما ایده های بهتری در مورد بهترین چیزی های دیدنی و بهترین کار ها برای انجام در پایتخت زیبای مجارستان را خواهد داد.

محل اقامت و اسکان در بوداپست

  • کاخ چهار فصل گرشهام در بوداپست

با موقعیتی عالی در کناره رودخانه دانوب، کاخ چهار فصل گرشهام یکی از بهترین هتل های این شهر بشمار می رود. میهمانان با مناظر عالی از اتاق هایشان اسکان پیدا می کنند، در حالی می توانند از پذیرایی سطح بالایی که هتل های زنجیره ای چهار فصل ارائه می نمایند، بهره مند گردند.

5/5 - (1 امتیاز)
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *